The curious case

Vi lyckades efter lite om och men ta oss till bion igår, vi hann till och med en McDkaffe. Inte illa!
Sen, ÄNTLIGEN, såg vi Filmen. Den var kanske inte den bästa jag sett, eller joo, den var nog en av de bästa!, men det var en av de mest annorlunda. Visst har filmer lekt med tid och liv förut, kanske gjort att någon åldrats annorlunda, inte åldrats alls (aaaaaahh Braddan i An Intreview with a Vampire går ju inte av för hackor!) eller hoppat i tiden och därför åldrats annorlunda (Braddan är med i knasiga Twelve Monkeys till exempel).
The curious case of Benjamin Button är väl egentligen en helt vanlig kärleksfilm, men trots att kärleken är i fokus hela filmen finns det så många andra saker, delar, bitar, som lyser igenom och gör den till mer en bara en platt chick-flick.
Andra har skrivit om den, så jag lägger ner nu, men jag måste erkänna att jag hejar på Bard Pitt i natt, jag tycker han förtjänar sin Oscar nu, även om detta inte var den bästa rollprestationen han gjort. (Han skulle fått en för Babel!) Jag vet inte om jag tycker den förtjänar guldsttyetten för bästa film, Slumdog Millionarie kvalar också in till en av de bättre filmerna jag sett, även där på grund av tidsleken, och även där är huvudtemat Den Sanna Kärleken.
Men ingen är så bra som Brad (släng dig i väggen Johnny, Brad har något du inte har, så är det bara!), så en Oscar för bästa manliga huvudroll borde han få i natt, i landet där borta där saker kanske äntligen börjar ordna upp sig.


   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0