747

Min dator sjunger på sista versen. (Och på tal om det! Hur var första Melodifetivaltjohejet? Vem var bäst? Vem var sämst? Vem var mest känd? Kom på nu att det ju började ikväll, tyckte väl jag kände en saknad mitt i alla chinese food!)
Vi (jag, migsjälv, herr C och fröken J) tror att den är slutkörd och kanske aldrig mer kommer vakna upp. Det kan hända närsomhelst nu. Den provtränar redan inför livet i datorhimlen. Ibland vill den vakna, ibland inte. Det är som ett spel, som ett lotteri.
Jag kommer sakna min fula Acer. Den har varit med om mycket! Massa tågresor, en Thailandsresa, många ljudböcker, många mp3-spelare, en del flyttar, till och med en utomlands, och en himla massa annat skoj. Jag minns så väl vår första tid ihop, hur lyckliga jag var, och hur villig den var att göra allt jag bad den om! Det är sorgligt att den ska dö just här, här där vi ska vara som lyckligast, men vi ska se till att den får komma hem en sista tid, dö i hemmet så att säga.

Det kanske låter äckligt makabert att prata om en dator på det sättet, men jag behöver det, annars kommer jag inte klara mig utan den. För trorts att det är en ful Acer så är det min, och det är den bästa datorn någonsin!

Herr C ska inhandla en ny dator, och förhoppningsvis fixa iordning den, och det är jag väldigt tacksam för!
De senaste dagarna har jag insett att han är så mycket mer än bara min pojkvän, han är verkligen en del av mig, någon jag alltid kommer vilja vara med, prata med, tänka med och känna. En av de franska tjejorna har skaffat ragg (pojkvän? hardly!) här, trots att hon har en pojkvän hemma i le France. Jag förstår henne inte alls. Hur kan hon? Men så tänker jag; hon har inte sin egen herr C därhemma, hon har bara en Pojke/Man. Hon har inte träffat den som gör henne hel än, så måste det vara.
Alla kanske inte träffar någon som gör dem hela, eller extra starka extra allt, alla tanter har inte sin egen farbror, och det kanske det är därför det finns otrohet och sådant jag som hel/extra allt inte förstår. Så är det nog.

Det stora fråga just nu är om jag ska våga stänga av min dator inatt... Det vore kul att ha den här hos mig imorgon. Fröken J, som är min mesta dataexpert här, föreslog viloläge. Jag tror jag ska pröva det.
Så om vi inte hörs, om jag inte skrivs, så vet ni varför.

Kommentarer
Postat av: Toffs

Emilia var bäst, bäst, bäst igår i schlagerbajset. Hennes souliga låt kommer bli en sommarplåga oavsett om den vinner eller inte... Och Alcazar gick också vidare. Så det var väl det. Shirley Clamps låt var inte alls bra, och övriga föll liksom in i ett mummel av oljud. Med det sagt hoppas jag att resten av schlagercirkusen blir bättre men inte slår Emilia.

2009-02-08 @ 17:34:56
URL: http://gilgamesh.blogg.se/
Postat av: Cia

Hello!

Melodifestivalen var toppen!=)

Alcazar och Emilia röstade jag på, och dom gick vidare, mycket bra! Men Caroline af Ugglas, nja, förstår inte vad folk ser i henne.. Dryg att titta på.. Petra Mede var skitbra som programledare!!! Marie Sernholt gick inte vidare, ganska bra låt dock.. Måns är med på lördagens festival, gissa om jag kommer titta! Om han bara tar och dumpar Marie;)Puss&kram!

2009-02-09 @ 14:42:20
URL: http://maurice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0