12 minus och snö

I Dalarna, eller i alla fall i Falun, är det just nu massa minusgrader och full med snö överallt. Det är finfint och juligt, men ganska kallt, fast inte med en tjock tröja och extra strumpbyxor såklart. Det har snöat lätta flingor, som kändes ungefär lika lätta som jag känt mig idag. Kanske beror det på att julklapparna är så gott som fixade, kanske beror det på att jag är ganska klar med uppsatsen.

Jag som inte alls gillar att pyssla råkade köpa två pysselpresenter som måste fixas till och göras fina inför julafton. Jobbigt. Men vad spelar det för roll? Snön är kall och lätt (inte blöt och tung som vid en grad plus), och jag har pepparkaksdeg hemma.


Förra gångens pepparkaksbak

Kommentarer
Postat av: Toffs

Vilka söta pepparkakor!!

2009-12-18 @ 17:10:44
URL: http://gilgamesh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0