Till Toffs

Angande gardagens lista om femton bocker: jag stryker Kafkas Processen (aven om den symboliserar all angest i hela varlden) och infogar en av de forsta (den forsta?) "vuxenboken" jag laste - Susan Kays Mannen bakom masken (om fantomen pa operan, mmm!) som jag last hur manga ganger som helst i hur manga ar som helst. Jag kom pa den nagra timmar efter de dar fentom minutrarna gatt, men den ska vara dar, for den finns alltid med mig. Det blir nog en omlasning i host, minsann.



Imorgon aker vi hem. Vi avslutar dessa underbara veckor i Beijing med att ga pa var favortiresturang, dar vi blivit motta av varldens leende och vanliga sjalar alla tre ganger vi varit dar. Mest ser vi fram emot deras "kottbullar" (kottsmetgrejs i deg som ar stekt, tror vi), men nog tror jag att den har sista kinamaten pa ett tag kommer bli kalas.
Om ni nagon gang har mojlighet - ak hit! Ak och se ga pa den kinesiska muren, ak och se alla tempel, alla Buddhor, ak och upplev lugnet i alla parken, ak och sta mitt pa Himmelska Fridens torg, ak hit och chansat fran en meny helt pa kinesiska, ak hit och traffa manniskor som faktiskt ar helt annorlunda dig sjalv, men anda sa lika.

For ovrigt kopte jag en Marc by Marc Jacobs-vaska idag.  50 yuan och otroligt fake, men ocksa otroligt bra, saklart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0