Femton sma tankar

I vantan pa att vi for nastsista gangen ska ge oss ut i Kinakvallen och leta reda pa bra&billig mat hamtar jag en lista fran Toffs, bara for att det ar kul.

Rules: Don't take too long to think about it. Fifteen books you've read that will always stick with you. First fifteen you can recall in no more than 15 minutes.

1. Jane Austen - Stolthet och fordom
2. Sven Nordqvist - Hattjakten
3. JRR Tolkien - Sagan om Konungens Aterkomst (och darmed Sagan om Ringen och Sagan om de Tva Tornen ocksa)
4. JK Rowling - Harry Potter and the Deathly Hollows (men egentligen alla bocker, aven om den sista maste raknas som en favortit)
5. Peter Pohl och Kinna Gieth - Jag saknar dig, jag saknar dig
6. Alex Garland - The Beach
7. Henning Mankell - Villospar
8. Franz Kafka - Processen
9. Isabell Allende - The House of the Spirits
10. Sophie Kinsella - Can you keep a secret?
11. Carlos Ruiz Zafon - Vindens skugga
12. Imre Kertesz - Mannen utan ode
13. Maria Gripe - Tordyveln flyger i skymningen och Glasblasarens barn
14. Dan Brown - DaVinci koden (jaja, den har fatt massa kritik, men tank OM! Jag blir latt smareligios av boken, och jag gillar det! Anglar och Demoner finns ocksa med pa plats fjortn fran och med denna sommar.)
15. Carl-Johan Vallgren - Den vidunderliga karlekens historia (och kanske lite Lotta Lundbergs Skynda kom och se!)

Nagra som inte hamnar pa listan ar Jan Martensons mysdeckare om Johan Kristian Homan, eftersom jag inte kan valja en, men de finns fortfarande dar, alltid med mig.

Kommentarer
Postat av: Toffs

Jag kan bara nicka instämmande, till nästan alla böcker...bara Kafkas Processen jag inte alls sympatiserar med, för dne begriper jag bara inte...:)

2009-08-15 @ 10:52:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0