"the distance between wolverhampton and edinburgh"

Avståndet mellan Wolverhamptn och Edinburgh är minsann ganska långt och stort, om någon frågar mig!
(Egentligen tänkte jag inte skriva om någonting alls, men rubriken liksom fyllde i sig själv när jag skrev i bokstaven T, så då tänkte jag vafan, jag kör på känsla!)
När jag som 19-åring för typ en sisådär hundra år sedan begav mig till Edinburgh för att ta hand om ett hem, på ett ungefär, visst jag inte så mycket. Jag hade gått ut gymnasiet med ganska bra betyg, om ni frågar mig, jag hade en väldigt trevlig pojkvän, jag hade en mamma och pappa som skjutsade mig till flyget.
Ungefär där slutar likheterna med hur det var när jag åkte till Wolverhampton i vintras. Visst, jag har avslutat en del kurser på universitet&högskola med ganska bra betyg, jag har en väldigt fin pojkvän, och jag har en mamma och pappa som skjutsade mig till stationen. Med mig i bagaget nu har jag en rosabussresa, en hemifrån-flytt-på-riktigt, typ fem nya bästa vänner som jag aldrig hört talas om då, en förlorad mormor, katt och kusinbarn, en vunnen brorson (nåja nästan) och en del massa annat fint.
Så mycket har ändrats, så stor är skillnaden, mellan att åka till Skottland (vackra Skottland!) och att åka till England (jag älskar Enlgnad trots att hon inte alltid är jättevacker). Ett helt liv ligger mellan de två resorna, fast egentligen bara några år. Jag har tur som har haft männiksor runt omkring mig som har inspirerat mig till att åka. Visst, beslutet har varit mitt hela tiden, men både då och nu fanns människor som sådde frön, som uppmuntrat mig och peppat mig att fara&flyga.
Jag kommer alltid älska England, eller hela United Kingdom (hur veckert är inte det namnet?!) faktiskt, och på något sätt kommer jag alltid komma tillbaka, hur långt avståndet än är.

Nu är det inte alls långt kvar tills jag åker hem från England, hem till kära Dalarna. Det är fint&skönt på alla sätt och vis, men jag undrar om jag inte kommer saknar henne lite också...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0