Sagor för barn som är vuxna nu

Jag måste komma ihåg att inte läsa inlägg från december 2008 om jag inte vill ha hemlängtan/decemberlängtan. Just nu vill jag tillbaka till den tiden, då runt den 13e dember då jag satt och filade på en uppsats, kollade julkalendern, lyssnade på Harry Potter, glömde lyssna på julmusik och åt för många pepparkakor för mitt eget bästa. Jag är en vinterälskare ut i fingertopparna. Jag längtar mer tills den här sommaren närmar sig sitt slut, än jag längtar till att den ska börja. Jag tror att det har att göra med för tidiga morgonar, en sommar instängd på Willys och allmän oledighet. Kanske är det tackvare allt sommarjobb jag valt läraryrket...?
Nåja, snart är sommaren över och vi är återigen påväg till älskade Bejing.


För övrigt: spotifya Stefan Sundström och scrolla ner till Barn på nytt, där sjunger han "Hujeda mig sånt barn han var" med Eva Dahlgren, mycket underhållande.

Kommentarer
Postat av: Toffs

Älska Stefan Sundström!! "Jan Banan och Marguerite och jag" är ständigt aktuell verkar det som, allra helst nu när det förbannade Robinson hittat till svensk tv igen...med Linda Isacsson...suck.

2009-04-06 @ 13:50:47
URL: http://gilgamesh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0