Om konsten att inte blogga om något särskilt

Jag har egentligen ingenting att säga. Men som jag läste i någon blogg någonstans, någon gång - jag bloggar alltså finns jag.

Vi fattar inte att vi ska åka hem om ungefär en månad och lite till. Det känns ju som att vi varit här ett helt liv. Vi har klarat oss igenom hemlängtan, matdepressioner, knasiga lärare, konstiga kurser och allmänt jobbiga social relationer, och nu ska vi snart åka hem. Det är det här som är hemma, det där hemma vi lämnade i januari känns så obeskrivligt långt borta.

Jag och fröken Ingmar Boll ska i alla fall ha återförening någonstans i Sverige nästa år för att dregla över Alice i Underlandet (som jag antar och hoppas att den kommer heta, för Underlandet är bra mycket mer romatisktspännande än Wonderland för mig), det har jag bestämt (idag på myth-föreläsningen). Fröken Grodan Bergman sa att hon önskat och hoppas och längtat så efter att Tim Burton äntligen skulle ta sig i kragen och göra den filmen, så när vi snubblade in på den sidan igår på IMDB höll vi på att hoppa högt av lycka. (Wkipedia det om ni vill veta mer.)

Dagens, och gårdagens, skratt stod återigen Rederiet för. Seriöst, vem stöter på någon genom att säga "det känns som att det finns något mellan oss, nånting särskilt..."?


Micki och Nikolaj

Seriöst, varenda replik är rolig! Vem skrev manus? Varför är skådespelarna så knasiga? Allvarligt? Helt galet klipp, nästan lika bra som "Elin...elskar du honom?" (aka. Viggo dör och Per M vet inte riktigt hur han ska lyckas förmedla alla fina känslor så han skiter i det!)


Ikväll ska jag se Driving Lessons för mig själv, det var så dåligt ljud på youtube igår (inte i största allmänhet, det var nog bara dålig ljudkvalitet på filmen) att vi tog en vi kunde nästintill utantill istället; Robin Hood - Prince of Theives. Mmmmmchristian Slater (som ju är hans officiella namn). Undrar vad han gör nuförtiden...


Kommentarer
Postat av: Toffs

Mmmmmmmmmchristian Slater är en riktig snygging, och särskilt i den filmen...Jag såg honom i nån b-serie härom veckan...



Jag förstår Faludis bok som i högsta grad ironisk eftersom hon skriver att det är sorgligt att vi kvinnor slutat bry oss, att vi kämpade men inte orkade hela vägen och sånt. men det finns säkert en massa galna hysteriska kokofeminister också, som hyllar karlarna...

2009-04-23 @ 22:35:40
URL: http://gilgamesh.blogg.se/
Postat av: C

Jasså Christian Slater...då måste jag rekommendera Micke Tingnerts favorit film "Skate or Die" med ja just det en ung Christian Slater...

2009-04-24 @ 10:05:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0