Nervös

Nåja, jag hann med en del i alla fall... Tyvärr är det dikter big time som gäller till nästa tisdag, så jag har nästan inget kött på benen alls inför svara-på-frågorna-plugget som kommer i veckan. Men men, jag har planerat in när jag ska göra det i alla fall!

Nu ska jag snart jobba. Och nog är det konstigt, men sådana enkla saker kan göra mig sjukt nervös. Nu är det ju inte bara jobbet jag är nervös för, utan arbetsuppgiften. Jag har aldrig gjort det jag förväntas göra i eftermiddag/kväll, och alltså blir jag sjukt nervös. Sådär nervös att jag nästan blir suddig, så att jag inte kan koncentrerafokusera, utan bara går runt och har ont i magen och önskar att det vore on tolv timmar.
Det är för övrigt en väldigt, väldigt vanlig önsking i min värld. Jag önskar att det vore om tolv timmar... (då skulle jag sova nu!).
Eller, ett annat ofta uppskattat alternativ: jag önskar att det vore för tolv timmar sedan. Eller ännu hellre tjugofyra timmar sedan. Just nu önskar jag inte alls att det var måndag utan torsdag eftermiddag förra veckan eller så, och att jag hade planer för just den här måndagen, eller att de hittade en annan lösning än lilla mig. Jag är fånig jag vet, men jag skulle faktiskt göra en del för att få göra om helgen, den var så bra...
Eller, jag skulle gärna spola fram tiden en och en halv vecka eller så, för då väntar en annan myshelg.
Men nej då, jag är fast i måndag, 29 september, 15.13. Hujedamej.

Kom och ta mig långt härifrån?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0