Ordbajseri

Jag är så trött. Så less. Så slut.
Trött på att sitta och fundera, tänka, klura, för att sedan få ner de här små fyndigheterna på papper (nåja, på det elektroniska pappret om vi såå säger). Jag har ägnat morgonen åt att stirra på ett tomt W-dokument, där det så smånigom ska stå varfär just jag ska få åka till Nottingham och bli ännu lite smartare än vad jag redan är.
När jag insåg att just den inspirationen inte skulle komma tog jag tag i grammatiken. Den är kul, bara för att det står ungefär exakt vad man ska skriva. Lite lagom, jobbigt.
Nu till nästa uppgift: fundera på det här med språk, entnicitet och ålder. Och det blir ungefär samma ordbajseri (fast dubbelt så långt, kära vänner!) som tidigare veckor.
Jag är så less.
Och försöker jag byta uppgift, ja då blir det bara ännu värre! Walt "ordbajsaren" Whitman och Emily Dickinson står på tur. Heja. Dickinson kan jag väl änna förstå, men den där Whitman... Han är mest bara skum. Och inte kommer jag ihåg några som helst ledtrådar om dem! Det blir till att plöja de där många sidorna igen. Heja.

Som sagt; jag är less.


Snart, snart, kanske jag får bo nära den skogen...



Ur Disneys Robin Hood

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0