The best of

Jag har vänner kvar som jag inte riktigt jag trodde jag hade.
En viss Dam som jag tränade med, åt med, slötittade på TV med, dansade med, promenerade med. Hon bor långt borta nu, eller också är det jag som bor långt borta, vem håller räkningen?
Hon är inte lik Gynning, inte för mig; Gynning når inte hennes höjder i snygghet, faktiskt. Jag kommer inte på just nu vem det är hon är så lik, men det är någon annan sån där TV-donna-kändis. Någon jag tycker om, någon som inte skriker så förbannat. För Damen/fröken i fråga är mer som en skön viskning, även hon aldrig är diskret.
Hon är min Carrie.
Det skumma är att hon är ynge än mig (en sån där äckligt kaxig 86a ni vet?) men så mycket visare och gamlare. Hon är minst sjutton erfarenheter rikare än mig, tror jag i alla fall, och kanske syns det i hennes ögon.
Dessutom pratar hon skånska, och vem i hela världen kan stå emot det?

En video till fröken/Damen i fråga. Jag har inte riktigt koll på låten egentligen, men för mig är Håkan Hellström hon. Jag hittar inte rätt låt, men en video jag tycker är fin, precis som hon:

 Kär i en Ängel

(Detta är alltså ett svar på kommentaren "babe. jag saknar dig." Om någon missuppfattat på något annat sätt.)

Kommentarer
Postat av: Anonym

åhh sötnöt. jag får tår i ögat.

SMACK!

2008-11-10 @ 21:57:37
URL: http://micela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0