Snål

De som känner mig läskigt väl skulle lätt kunna hålla med om att jag håller ganska hårt i de pengar jag har. Jag lägger gärna inte ut pengar på saker (kläder mest) jag tycker kostar lite för mycket. Det kan vara en tröja som kostar 250 istället för 200, en kjol som kostar 299 istället för 199, och så vidare i all oändlighet.
Därför köpte jag ett par något för små jeans idag, bara för att jag fck dem på köpet.
Förälskelsen i klänningen, nedsatt från 298 till 98, var för stor så jag slog till, och slängde med ett par mycket trånga, men fina!, byxor alltså.
För att fira ska jag nu plugga extra duktigt, och äta godis. Inte så smart kanske med tanke på att byxorna var för små. Men, det kan jag säkert träna bort. Imorgon eller någon annan dag.

Klänningen på ett ungefär, fast utan skärp


Och ja Toffs, nu kör vi lite sociolingvistik! jag är lite sen, såhär på kvällskvisten, men men.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0