Do they know?

Det känns som att någon slags tidspolis snart knackar mig på axeln och mydigt säger något i stil med "Hallå där! Och vad tror du att du håller på med? Det är faktiskt bara vecka 39, och här går du och beter dig som om det redan är november...."
Veckorna går bara fortare och fortare. Visst hänger jag med, klarar skivan och överlever, men jag förstår inte vart hösten tog vägen. Någonstans bland alla föreläsningar, uppgifter och tänkande försvann den väl, antar jag. Nog är det skönt, för detta var inte en efterlängtad höst, mest på grund av Kursen från helvetet såklart, men det känns lite skumt att den snart redan är slut.
Men, ingen tidspolis har haffat mig, jag springer löst och härjar, därfår får jag (och alla som vill) njuta av denna nu:
 

 Band Aid - Do they know it's christmas?

Jag kan ha haft med den här förut, jag har ingen koll, men det är en av mina absoluta favorit jullåtar.
Ennan annan, med skrämmande lika buskap?, är såklart X-mas låten, med den gamla Beatlesen och hans fruga (som kanske, kanske splittrade gruppen?).

Nu, efter lite efterlängtad julfrossa, kanske jag kan njuta av den här fredagen (med plugg och fika och allt möjligt annat jobbigt). Om inte en och annan tidspessimist kommer i vägen då förstås.

Kommentarer
Postat av: Therese

Det går inte att få nog av den låten! Jag tycker att man med (ganska) gott samvete faktiskt får spela jullåtar i november, då är det ju faktiskt "nästan" första advent och när det är första advent så är det ju nästan jul...



Nä, lite jullåtar hjälper till att "make it through the day"! Särskilt nu i november när det alltid lyckas bli en himla massa att göra i skolan, förstår inte hur det går till...

2008-11-07 @ 10:20:59
Postat av: Anna

Ja tycker du kan ta med det här klippet nu å då, eftersom den är så "bästig" på nå vis.

2008-11-08 @ 15:59:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0