Glory, glory....Nottigham!

Mina planer på att plugga en sväng i England tycks bara bli verkligare och verkligare. Jag vill verkligen åka, visst blir det tråkigt att lämna frabror C (för det är han definitivt då!), men om lyckans stjärnor lyser och ler och dansar mot oss så hamnar jag alldeles vid hans andra hem. City Ground. Och visst varför inte? Robind Hoods gamla hemtrakter är perfekta; sjukt fin miljö, ett tjusigt slott (staden måste ha ett slott föratt det ska bli min favoritstad - a la Edinburgh och Örebro), bra shopping (med frökens Js alldeles egen favoritaffär som jag tyvärr glömt namnet på nu) och många goda ställen att äta på. Jag längtar redan. Och jag vill verkligen dit! Jag har ingen önskan om att hitat en ny pärla, varför inte åka till den pärla min Pärla älskar? Då MÅSTE han ju komma och hälsa på mig! (Jag är så beräknande!)
Så.
Nästa vår eller höst eller så ska jag banne mig bo i Nottigham! En liten termin i trakterna kring Sherwoodskogen (dne missade vi ju sist, så vi måste verkligen ge den en chans nästa gång herr C!) vore inte tokigt, även om deras dialekt verkligen är tokig. Den kommer inte smitta av, det lovar jag!

För övrigt tar jag mig tid till detta eftersom att det går sjukt (!) bra med fördjupningen. Känns som att jag snart är klar tjoho tjohej! Tre timmar på ett tåg som förhoppningsvis är nästintill tomt lovar dessutom gott.

Mama, I'm coming home!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0