Från tåget

Förslag på bröllopsvals såklart: Jag dansar aldrig nykter, både för att det är min och herr Cs melodi i livet och för att vi verkligen tycker om herr Uggla. Såklart!




Jag hade oroväckande nog glömt en hel massa om Mammas hus när jag var hemma i helgen. I fredags visste jag inte alls var hon förvarar farinsockret, och i lördags hade jag - skandal! - glömt bort vart hon brukar ställa strykbrädan. Det trodde jag aldrig skulle hända. Mi casa su casa och allt det där, det verkar som bortblåst konstigt nog. Nåväl, jag lyckades med rabarberpajen (trots att jag gjorde den från scratch och inte köpte Felix färdig-att-blanda-påse...) och gardinerna. Men jag måste nog åka hem och fixa och trixa på Tallstigen då och då så jag inte glömmer ännu mer. Hua!


Jag och stronge herr R firade kungligt i fredags med grillmat i regnrusket (fast vi satt klokt nog inomhus även om han har en veranda to die for) och lite senare, efter att herr R svept några glas vin, med Rena rama Rolf på min begäran. Det blev visserligen mer prat än koncentration men det funkade ju det också.

Jag skulle vilja hälsa till fröken L, som jag visserligen aldrig träffat men som jag ändå känner att jag nästan känner. För visst blir det så om man hör mycket om en människa man aldrig träffat? Till slut tror man att man visst träffat henne/honom, fast man i verkligheten inte ens har vinkat på varandra. Nåja, vi har ju hela livet på oss. Om tio år blir det jätteparmiddagar i ett jättehus någonstans i Sverige. Kanske på Närkeslätten, eller någonstans i närheten av en ö i Götet, eller varför inte på en slätt vid en domkyrka? Fast helst ett Skärgårdsdoktorn-vitt hus i Stockholms skärgård. Jag ser det framför mig och drömmer mig bort en stund, istället för att göra klart det sista på fördjupningen. (Studenter jobbar bäst under press och stress, jag lovar!)



Det bästa med Word är att det stavar av sig självt för det mesta. Detta hyllar vi idag!

Puss&Kram.

Kommentarer
Postat av: Anna

Åhå, ett word program med stavning! Lyllo dig! Mitt funkar nada. Så då e tyda min bästa sida på nätet=)

2008-05-19 @ 17:52:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0