Skärtorsdag

Var det idag Jesus blev förråd? Eller är det imorn? Imorgon blir han i alla fall korsfäst, så mycket vet jag.
Lärare A och jag har inte koll på varför påsken flyttas och vilka dagar som egentligen gäller, vi skyller på att vi är svensklärare och inte är intresserade av annat än myter och modernism.

Anyway, fröken J gjorde min dag idag! Ett kort samtal, som alltid är längre än 25 minuter, gjorde mig lätt och ohungrig. Snart ses vi!
En annan fröken, vem låter jag vara osagt, gör att magen knyter sig och hjärnan säger ifrån. Jag har förklarat hur det ligger till, jag säger gärna förlåt, men sluta för guds skull bete dig som att du inte är en dag över 14! Jag klarar inte av det, och tackar min lyckliga stjärna för att jag har en alldeles egen Syster att prata ut med. (Även om hon och jag inte blir klokare ihop, och ältar allting en gång flr mycket.)



För er som inte vet; Rom är en sjuhelvetes stad med underbar mat och så många fina saker att man (jag!) får gåshud flera gånger om, men så dyrt att norra England + Skottland slår allt.
Några smakprov:

   
   
   


Colosseum i motljus; C på promenad; La dolce Vita!; Största kyrkan i väääärlden; Michelangelos verk; tröttsamt, tur det gick nedför; Kejsar C; Pappa spurtar; Roma!; Rom vid hans fötter; Kyrktoppar i motljus; Navigeringshjälp

Fler kort dyker nog upp, lite då och då, förhoppningsvis när man minst anar det!
Det är en tjusig stad, och visst fanken har jag en tjusig karl? Älskar jag honom för att han är vacker eller är han vacker för att jag älskar honom?
En sak är säker; tröt blir man av att vandra omkring i en av de mest fascinerande städerna i världen. (Bildbevis finns!)




Nu kommer han snart hem, vi ska vara mysiga ikväll och äta massa ost, dricka finöl och fulvin och kolla i kataloger. Herr F vill gärna till Italien (ha!) så vi ska kolla upp det en gång till, på allmän begäran.
Säg bara till om du ångrar dig, du är mer än välkommen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0