Ring så spelar jag!

En riktig lördagmorgon. Den första på mycket länge, så känns det som i alla fall.
Mysvaknade sådär skönt ni vet, sådär utvilad som man - jag - blir efter sisådär åtta timmar. Men det var inte det bästa, under nyheterna igår var jag så smart att jag satte en deg, så det var bara att grädda morgonbullebrödet så fort jag kom upp, typ. Bra blev de också, därmed ljög jag inte när jag skröt för klassen att jag är väldans bra på att baka bröd.
Och nu, inga direkta planer.
Visst, jag skulle kunna börja fixa med det som ska redovisas här framöver. Jag skulle kunna leta bra och dåliga sidor till mina kära elever. Jag skulle kunna välja ut och öva in lite dikter.
Men fan vet. Om jag inte bara skulle ta och pausa idag?
Hänga lite.
Kanske träna.
Umgås med Syster Jojo ikväll, se lite Festival och kanske ta ett glas (somrigt rosé jojo!) vin. Vem vet? 

Jag tog en kaffe hos Louise
på hennes uteplats...
(fritt ur minnet och tolkat)

Men det allra bästa i livet just nu är såklart att snaaaart är det dags! Snart kan jag bocka av en av Sakerna Jag Måste Göra Innan Jag Dör. Det känns spännande, välbehävligt och alldeles alldeles underbart.
Tidigt på torsdag morgon lyfter ryanairplanet till Rom. Roma. La bella Italia! Jag är så glad, LYCKLIG, att vi bestämde oss för att följa med.
Väl där kan jag alltså uppfylla ett av mina livsmål. Gissa? Att se Michelangelos målningar i taket, där i gamla Sixtinska kapellet. Och självklart ta en titt på det han fick ner på papper, så att säga, i Petruskyrkan.
Jag går igång på kyrkor! Sådan stämning!
Jag tror och misstänker att jag kommer få gåshud. Att se sådan grejer! Än så länge är det bara Kinesiska muren som har lyckats med det, tror jag.
NEJ. Kristusstatyn också såklart, där i dimman i Rio.

(Inga bilder, datorn hänger sig bara. Bläää.)

Jag har lyssnat på Ring så spelar vi hela morgonen. Det är många gånger bättre än alla reklamradiomorgonprogram.
Snart blir det Melodikrysset också. (Men jag sysselsätter mig till det, ska ÄNTLIGEN! göra ett Sydamerikaalbum. På tiden det!)

För övrigt har det snöat inatt. Fint, men jag längtar i alla fall till Roms ungefär 15 grader. Heja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0