Peppar peppar ta i trä

Jag behöver pepping, på alla håll och kanter. Jag orkar inte ta mig igenom någonting just nu. Speciellt inte det mindre företag jag just föresatt mig att klara av. Se till att vara väl förberedd var det goda råd jag tydligen misslyckats med att följa.
Jag vill så gärna, men vet inte om jag orkar. Även om jag vet att det är det bästa för mig.

En mycket nära vän påpekade just att det var längesedan jag bloggade. Och visst är det sant! I fredags svettades jag rumpan av mig under en del varuplock, dels med chefens sällskap, och dels med mitt eget. Sedan. Sedan! I lördags kom mamma. Och vilken helg! Strålande sol med shopping och lunchning vid bryggan, plantering och överdrivet skönt häng på balkongen. Vin och mat och prat på ljummen balkong, som följdes av långutflykt till en gammal bekanting kan vi väl säga. Det var Bergöös dotter som gifte sig Larsson, närmare bestämt, som vi hälsade på. Vilket hus! Vilket underbart hus! 
I vår husköpardrömmar ligger det nästan på topp. För vid vattnet ska det vara, herr Cs (och mitt!) hus. Gärna med en vunnen båt vid en brygga. Och en stor lummig trädgård med en hel drös äppelträd, så jag blir nöjd.
Det är vad vi drömmer om.
Under tiden äter jag ingeting, i alla fall snart, då jag har fått för mig att återigen fasta. Det är, VAR, skönt, men otorligt svårstartat. Jag får återkomma om hur det går...

Back to the balkonghäng! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0