En kom-i-håg lapp

If I don't live today, then I won't be here tomorrow



Idag har jag tagit upp Filip, hållt i honom i säkert tio minuter, och sedan lagt tillbaka honom på hans skönaste plats (i vagnen) - helt själv! Stort för att vara jag. Hans huvud ramlade omkring misstänkt mycket ett tag, annars gick allt bra. Men lung bara lugn, kära vänner, mamma E höll ett vaksamt öga på mig. Men hon är väldigt snäll, så jag misstänker att hon inte sagt till om jag gjorde lite fel.



Jag och herr C har knåpat ihop en lista, den är inte klar än, men eftersom att jag har några minuter kvar innan John Blund kommer och knackar på mitt fönster tänkte jag våga mig på att publicera ett utkast. För ser ni, det måste man om man vill växa som skrivare, våga kasta ut ett första tänk då och då.
Så, här kommer den:

Rasmus kom-i-håg-polis-lista
1. Det finns alltid en lampa att tända!
2. Gör aldrig egna efterforskningar, föfölj aldrig de misstänkta, och tala alltid om för någon (vem som helst faktiskt) vart du är!
3. Använd solkräm (för att slippa Svedbergs klassiska flintbränna, bland annat)
4. Ät inte för mycket pizza - tappa den hellre a la Irene Huss
5. Bli kompis med dina grannar; de kan vara de enda vänner du har när frugan lämnat dig... (tänk: Beck-filmerna)
6. Lyssna alltid på tokiga antikhandlare, de kan ha mer rätt än du tror!

Ett ojämt och mycket bra antal punkter, so far. Fler kommer när vi sett några fler taskiga svenska kriminaldramer. (Vilket kommer hända mycket snart, kanske redan nästa söndag, det är lite av vår grej.)
Så, stronge herr R, skynda skynd att skriva ut vår lista! Det brådksar nu, i höst börjar allvaret. Ett extra bonustips är att inte snoka för mycket på egen hand i polisens intrena brottsregister... (Tänk: Se upp för dårarna!)



En tanke sänds även till en annan av de som ser det här, fröken J, som vågar sig ut på många äventyr nuförtiden. Jag tackar för det, du gör mitt liv så mycket roligare. Sällan skrattar jag som när jag är med dig! För er andra, tänk på er egen högstadieperiod och försök att hålla er för skratt. Det är en omöjlighet, inte sant? Se upp, här kommer svett-E...

Nja, nog med interna skämt. Men listan är till er alla, bara i händelse av, som Paddington brukar säga.

God night Sweden, wherever you are.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0