Jokern

Jag har tänkt på stackars herr Ledger hela dagen.
Det är så konstigt när någon dör, någon man bara vet vem det är. När man  - jag - känner människan blir det mycket lättare, då är det bara att sörja.
Men nu.
Kollade runt, och en av mina bästa bloggare tar också upp honom. Fröken Jonson hade tydligen sett honom när han var som djupast, och visst har vi hört att han mådde dåligt, dels på grund av arbetet och dels på grund av skilsmässan med Michelle Williams.

Jag ska i alla fall gå och se Batman som ung del två, eller vad den nu kan heta, när den går upp på bio. Som en slags heder. (Han spelat Jokern, inte alls som gamle herr Nicholson, utan mörkt, riktigt mörkt, sådär som vi älskar våra birollsinnehavare.)

Men visst är det svårt när någon inte riktigt anhörig dör?
Jag har i och för sig varit med om lite alla möjliga bortgångar, som de älskade nära (kusin Claes, morfar och mormor, plus en högt älskad hund och en lika älskad katt), en tjej som kunde ha blivit en mycket fin vän och så de här jag inte kände men sörjde ändå.
Kristina hette en flicka som gick i min parallellklass några år. Om jag hade varit en sådan flicka som trotsade mina föräldrar och gick på fest och drack fulköpt alkohol hade vi säkert festat ihop i vår tidiga ungdom. Vi umgicks aldrig, men när hon dog, under en rundresa i Australien, kändes det märkligt tomt. (Och kanske är det därför jag har ett visst motstånd mot att åka just till det landet.)

Det är henne jag tänker på. Och flicka och pojken som förlorade båda sina föräldrar innan de ens var i närheten av att fylla 25, innan föräldrarna fick se sina framtida barnbarn, eller ens gå på bröllop.
De är borta nu, precis som många andra, precis som Heath är de i himmelen.
En himel jag tror på då och då.

Kommentarer
Postat av: Anna

min syster har lite sorg med idag, d va liksom hennes första "kändiskärlek", postrar, utklipp å filmer du vet! Så vi sa en "May God have mercy on his soul- AMEN" idag över fonen. Nåväl, tomorrow FIKA!

2008-01-23 @ 23:32:06
URL: http://www.nogg.se/annahelena

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0