Att lära sig av misstag, och allt det där

Jag kom såklart på vad jag skulle svarat när jag var på väg hem.
"Jaha, då har jag en annan bok på lut, också väldigt bra, Kamalas bok av Inger Edelfeldt. Det är så vitt jag vet inte så många ungdomar som upptäckt henne, men hon har ett fantastiskt språk."
Nåja, PO hade varit nöjd, jag har tagit åt mig av kritiken och lärt mig. Nu vet jag.
Men det är störande när man (jag) kommer på svar precis en liten halvtimme efteråt.
Skruva tillbaka tiden någon?

Som sagt, den här våren, de här ynka 30hp, sen får vi se. Helt enkelt.



Jag har ju klagat över att orden är slut, så jag stjäl lite från en gammal bästis:

I'm so scared about the future and I wanna talk to you
Oh I wanna talk to you
(...)

Well I feel like they're talking in a language I don't speak
And they're talking it to me
(...)
So you don't know where you're going and you wanna talk
And you feel like you're going where you've been before
You tell anyone who'll listen but you feel ignored
Nothing's really making any sense at all, let's talk

Coldplay, "Talk", X & Y (2005)



'Cause every time I see your bubbly face,
I get the tingles in a silly place.

It starts in my toes,
And I crinkle my nose.
Wherever it goes I'll always know,
That you make me smile.
Please stay for a while now.
Just take your time,
Wherever you go.
(...)
You give me feelings that I adore.
(...)
It starts in my soul,
And I lose all control.
When you kiss my nose,
The feeling shows.
'Cause you make me smile.
Baby just take your time now,
Holding me tight.

Colbie Caillat, "Bubbly", Coco (2007)
(You know how you are honey!)


Vad duktig jag är med källförteckning och allt.
So sue me.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0