Vavadenuigendå...

Jaha.
Så var alla tankar som bortblåsta, bara för att jag råkade sätta mig ner här.

Nåväl.
Mr Mora sa häromdagen att studenter studerar alldeles för lite, har en undersökning visat. Mindre än trettio timmar i veckan ägnar vi oss åt våra heltidsstudier! Skandal!
Eller? Igår kväll låg jag och lektionsplanerade i säkert en timme innan jag somnade. Herr C lyckades följa med John Blund (eller vad man nu gör med den karl, man vet ju inte så noga, man sover ju alltid) bara fint, och tur det då han skulle upp sådär rysligt tidigt bara för att hinna åka till Karlstad (och tillbaka) och äta semlor. (Nåja, de gjorde väl mer än bara det, men inte mycket, lät det som på telefunken alldelse nyss.) I alla fall, att somna fast jag bara kan tänka på plugget är inte min stil, därför hann jag både planera och avverka minst tio lektioner igår, dock i snabbspoleformat. Jag låg alltså inte vaken i sju timmar innan jag somnade.
Och idag, imorse, ganska tidigt faktiskt, tänkte jag enbart på hur ettornas lektioner kan tänkas bli heeeela vägen till bibblan för att sno till mig några böcker, heeeeela vägen till gymmet, heeeela tiden på gymmet och slutligen heeeeela vägen hem från gymmet. Sedan dess har jag roat mig med lite fonetik och brödbak. Men mest lektionsplanering alltså.
Så, om man får räkna in tankarna pluggar jag bergis fyrtio timmar i veckan. Annars är det tveksamt.
Bloggar däremot, det gör jag lätt...tio timmar i veckan?



I eftermiddag/kväll kommer handlare Wallenlöv med fru hit.
Det är mindre läskigt än det låter; det är ju bara gamla pappa och mamma som kommer och hälsar på vetja! Men handlare är han alltid. Ut i fingerspetsarna!
 ICA-Stig
När jag var liten fanns det en gubbe som skulle vara någon slags symbol, frontfigur, för ICA. Han var en lagom tjock man i sina bästa år, han hade mörkt hår och en fru som också var ICA-handlare i sina bästa år med mörkt hår. Jag trodde länge att det var min pappa. Eller jag menar, att min pappa var förebild för den gubben. Det gick över sen, men jag börjar tro att det ligger mycket av honom i ICA-Stig, eller snarare; ICA-Stig är ett ihopkok av alla ICA-handlare i vårt avlånga land. Han jobbar mycket, är perfektionist och ganska sur på sin personal. Sådan är min pappa också, och jag har träffat en drös andra handlare som är lite likadana.



Nu borde jag plugga lite innan sällskapet anländer. Men motivationen finns inte, pressen är inte alls närvarande. Allt är lungt och stilla, så att säga.

Kanske blir kalas imorgon, kanske inte. I så fall blir det nog ett litet kalas. Men små kalas är naggande goda de också!

På återseende.

PS. Om man har miljöångest vid datorn och behöver googla på lite visdomsord om enegrisparande: testa nya google! Kanske inte lika bra, men sjukt mycket snyggare, och så spar det lite elekticitet. Eller nåt. DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0