Koko!

Hej igen.
Det var länge sedan, minsann!
Eller var det inte det? Dagarna börjar visst glida in i varandra, gammal som gatan som jag nu är.
Egentligen har jag faktiskt inte alls något speciellt på hjärtat idag, kanske är det alzheimern (?) som kommit in i mitt liv lite för tidigt. En sak är dock säker! Jag kommer bli en utmärkt strålande pensionärstant. Jag hejar redan på varenda kotte jag möter (eller alltså, inte sådana jag möter på öppen gata bland sjutttiotvå andra människor, a la stadvandring, utan mer på mina promenader runt tallbakshökden), och jag smyger väldigt mycket på grannarna för att inte vara i sjuttiofemårsåldern. Jag kommer ha så kul på mitt framtida äldreboende!
För så känns det idag minsann; jag är fylld gammal och ska snart ut i det riktiga livet. Önska mig mycket månnga lycka till!

Idag gillar jag: lång sammansatta ord och ovanligt många adverb. basta!



För övrigt; såg ni vad många ! (utropstecken för Er som har svårt att läsa tecken...) det var i texten En helt Annan historia? Särskilt i delen om fröken A. Jag verkade sjukt peppad. Och det är jag också. Idag, nyss, fick jag reda på att hon ska gå och se sitt favoritgubb-band (jag vill inte ta bort ett "b", som tydligen är ett av de mindre frekventa tecknen i det franska alfabetet, därför bidde det ett bindestreck istället) någon gång i vår. Jag är fullständigt ypperligt glad för hennes och alla andra fantasters skull, men lik förbannat oförstående.

En viss herr Nalle sa för övrigt på seminariet idag att herr Winnerbäck verkar deppad. Det skiter jag i, bara han gör fler skivor i Daugava stil. Sådeså.

Nu ska vi slösufra på eniro.se.
Får jag pengar för att nämna dem tro?

Missa inte fredagsfräckis från Åre imorn!

Kommentarer
Postat av: annica

Håller med dej om Winnerbäck, Daugava är helt underbart bra..

2008-02-16 @ 18:12:56
URL: http://annicakujanpaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0