Klass 9A

Är det för att jag vill bli lärare eller är det bara för att jag är jag som jag älskar den serien, den känslan?
Alla, Ala!, griper tag i mig. Han är så... Han är en sådan pojke man vill ha men ändå inte ha i en klass.

Varför inte?
Det är för många blattar i klassen. Alltså du tänker det inne i huvudet men du vågar inte säga det. Du vet det, han vet det. Så är det.

Orden gör mig iskall och jättehet; inte för att han säger blatte, men för att någon ju måste ha sagt det, visat det, för att han ska tro att det är så.
Eller? Lyssnade någon på dem, såsom vissa av mina gamla lärare lyssnade på mig? Vart finns de här högskolelärareldsjälarna när de behövs - på landets mellanstadie- och högstadieskolor? I vilket fikarum är de då? Jag lyssnar även om någon är supertråkig och inte lyssnar på mig, men hur lätt är det att göra så när man är 10-11-12-13-14-15-16? Jag vet inte om jag egentligen klarade det, jag antar att jag enbart hade ren och skär tur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0