Fjärilen i glaskupan

Strunta i alla Självkänsloböcker, och så-finner-du-dig-själv-och-världen!-böcker.
Jag menar även; strunta i alla tisdagar och klockslag i Thailand.
Självklart är även de viktiga, men vill Ni läsa en bok som handlar om livet, döden och de små detaljerna; läs om den franske fjärilen istället. Han som är både arg och glad, som var framgångsrik och lycklig, men kanske inte stannade upp.
Jag vet inte än om det är ett mästerverk eller bättre än allt annat.
Men.
Hans ord väger så tungt därför att han tänkt över dem så många gånger. Varje bokstav i det frekventaste alabetet har han tänkt noga på, för allt tar tid när man är instängd som han.

Jag får gråt i halsen och en glaskupa speglar mig när jag tänker på honom, läser hans ord.

Vem vill du vara?

 Nu även som film


Psst! För Er som inte listat ut den är den väldigt lättläst också. Det blir så när man skriver med blinkningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0