Bröllopsplaner

Igår när jag gick hem från träningen kom jag på massa saker jag kände att jag var TVUNGEN att skriva av mig om. Det blir så när jag går hem från träningen. Speciellt den biten mellan avsvängningen från Svärdsjöbacken till avsvängningen till Linnévägen. Där kommer alla mina bra och kreativa tankar. Det är lite som, om ni sett Jävla Kajsa, när Bettan kissar; då tänker hon så bra. Precis så är det för mig när jag går hem från träningen.
Igår resulterade det i en hel hög med kort och bara några funderingar, av vilka inga egentligen handlade om det jag tänkt ut. Så efter en mycket orolig natt försöker jag härmed städa min hjärna så att jag ska kunna lyckas lite bättre med den här dagen än vad jag lyckades med gårdagen.

På mitt, VÅRT, bröllop ska vi ha en massa braig musik som har med oss att göra. Såklart. Det kommer därför att bli:
En hel del The Ark,
Kanske några låtar från Säkert!
The Hellacopters, passande eller ej.
Antagligen min Lovelåt med Mika.
Lite odansbar Staffan Hellstrand.
Många, många Winnerbäckslagdängor!
(Har jag glömt några, skruttplutt?)
Men bröllopsvalsen då? Tjaa, om inte Thåström får för sig att göra något i valstakt snart så vill jag nog helst dansa Vår Första Riktiga Dans till Somebody to love, men inte i orginaltappning, utan i Happy Feet-tappning. Skönare musik för själen finns inte.

För övrigt är det skottår i år. Det, som ni alla säkert redan vet, betyder att damerna får lov att fria om de så önskar. Det har C sagt själv några gånger nu. Undrar om det är en sådan där osedvanligt ovanlig manlig pik?
Vi har klartecken från svärfar A, "det är ju brudens far som ska stå för det!" myser han. Herr Pappa får börja spara sina slantar. Jag vet i alla fall att jag har börjat; min myntsamling bara växer och växer! Än så länge räcker den till ett paket bröllopskaffe. Knappt.
Det kan alltså ta ett tag innan vi gängar oss, även om C alltså menar att det vore trevligt att hinna före sin lillebror i något.
(På tal om det, inatt drömde jag att den lilla flickan hade kommit. Det var ingen pojke i drömmen, men väldigt välutvecklad ändå för att vara född fyra månader för tidigt.)



Mer semlor åt folket idag?
Antagligen inte för mig, det är rätt äckligt med semlor. Kanske blir morotskaka, eller varför inte en-miljard-kalorier-per-bit-chokladkakan istället?
Vi får se. Efter gårdagens galna och mycket varma cykelpass får jag unna mig det mesta.

Faktum kvarstår efter hjärnresning. Jag vet inte alls vad jag ska plugga idag. Mycket läskigt. Jag återkommer antagligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0