Musikhjälpen = julkänsla

Årets julstämning är inte lika kraftig och voltande som vanligt, så som det brukar vara varje december. Ingen riktig känsla har infunnit sig, även om jag försökt med diverse bak och julljus. Igår tände vi den lite försenade advetsnljusstaken, och så försökte jag mig på att göra kola. Det var kladdigt, omständigt och svårt. Inte blev de snygga heller. Men! Goda var de, chokladlakritskolorna. Jag ska försöka göra ett ryck i helgen tror jag, pepparkaksgrissin låter lagom jobbigt och svårt. Dessutom är det nog läge att börja tokspela jullåtar...
Tills dess passade jag på att önska en låt till Musikhjälpen i P3, något ALLA borde göra! Att lyssna på det ger mig i alla fall lite Band Aid-julkänsla, så det får stå på hela dagen i dag. (Jag önskade Fairtyale of New York, så om den spelas så är det min förtjänst.)
Vill man skänka mer pengar kan man bjuda på en hysteriskt rolig pärlplatta. Lasse Å himself bjöd just 10 000 för den, så hosta upp det bara.

 Pärlplattan

Ett säkert tips att hitta julkänslan: kolla på första Sällskapsresan. Den är mer än jul, mer än guld!



Dagens Harry Potter citat, på ett ungefär
"Man behöver mer än ett gott sinne för humor för att hålla kontakten med min morbror Vernon. Snarare ett gott sinne för att ducka."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0