Jeans kategori

Jag köpte nya jeans igår. Det kan ju tyckas vara en rolig händelse, men mest framkallar det ångest, tyvärr. Dels för att en massa julklappspengar försvinner (på tal om det; bästa julklappen i år blir lätt Sagan om Sune-boken till lilla Ebba, klockrent!), och dels för att dessa jeans ersätter mina absoluta favoritjeans.
Jag trampade sönder mina favoritjeans totalt i tisdags. Landsorg på Tallhöjden utbröt, men jag vet att de tagit sig igenom värre saker, så de ska nog överleva detta också! De är redan lappade lite överallt innan, så nog sjutton överlever de änu en lagning.
Men. Jag kan inte gå ut offentligt i mina favoritjeans. Men. Nu hittade jag nya, på samma ställe där jag hittade mina favoritjeans, så kanske kanske kanske får ni snart se mig ute i såna jeans jag älskar mest. De är lite blekare, lite annorlunda, men likväl lika sköna som mina favortijeans. Kanske kanske kanske strosar jag snart runt i ett nytt par favoritjeans.

Tills dess: Musikhjälpen, lite prat med förken J via msn, och sen essay såklart. Hua.



Dagens julkalendercitat: "Nu ska jag gå och pudra snoppen." - Klas, aka Måns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0