Upprörd

(Okej, okej, det går sådär med plugget. Läser en artikel i taget och hamnar sedan tio minuter framför datorn. Det känns ändå rimligt.)

Jag irriterar mig på Europa och USA. Visst, Kina är inte helschyssta, men varför sätta dem under sådan press bara just nu? Varför inte arbeta fram bättre...förhållanden...under tid, istället för bara nu inför OS?
Det är en diktatur, visst, men inte världens hemskaste land. Det kan ingen någonsin övertyga mig om. 
Massa svenskar vallfärdar till Thailand där prositution av både småtejer och killar är extremt vanligt. Men det håller vi tyst om! Fortsätt åk bara. Fortsätt knarka ner oss och ligg runt och förstör en hel kultur. (Läs: Phuket.)
Och hur shyssta är USA mot de som säger emot? Tänk Guantanamobasen...
Nej, läs på. Tänk.
Och framför alt, åk dit och upplev, uteslut inte!
Dagligt lästips om världens häftigaste land, med den mest fasciunrande historien:
Kinabloggen - Expressens dagliga korrespondent i Bejing, mycket undehållande OCH utbildande!
Speciellt om vår "snälla och människovänliga" kultur:
Om Europas inblandning i Kina...

Visst, Englands alla premiärministrar får gärna bojkotta OS, men för guds skull, det räcker inte. Det är faktiskt bara taskigt, både mot kineser och alla idrottare. Tycker jag alltså. Jag tolkar som jag själv vill, och är synnerligen partisk eftersom Bejing är min absoluta favorit hittills. Enda stället jag seriöst skulle vilja flytta till. Dessutom är jag bra mycket mer kritisk mot USA än mot Kina. Kolla bara vad de gjort genom åren. Kina vill behålla de de tycker är deras, USA vill ta det de inte alls har rätt till. (Läs: Afgahnistan och Irak, for crying out loud!)

Det var det. Dagens upprörning.
Bäst att återgå, på momangen!

För övrigt längtar vi ihjäl oss till Tintinfilmen. Hur kul blir det inte! Lätt framtida klassiker.

Kommentarer
Postat av: Teddan

USA är världens skönaste land!

Har du Humor?
Kolla då in:
www.teddan.blogg.se

2008-04-10 @ 11:14:34
URL: http://teddan.blogg.se
Postat av: Anna

Å om du inte vill läsa mer engelska så kan du ju alltid ta ngn politiskt inriktad kurs...eller läsa om Culture kursen;) För övrigt, e jag inte så överförtjust i kina (inte USA heller som du vet) men att Kina va Kina visste dom ju om förut oxå, då när dom bestämde att OS skulle gå där, d e ju liksom inte just nu dom blivit odemokratiska å "nejtibetblirintesjälvständigt". Ha en underbar helg! Kram

2008-04-10 @ 22:37:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0