Queen of beslutsångest...

...det är jag det! Och det skulle nog den här bloggen egentligen heta. För på ett sätt är det mer jag än vad "fröken Wallenlöv" är, men det är ju inte alls den jag vill vara!
Jag vill inte stå och vela på vilket av de två nagellacken jag ska välja.
Eller om jag ska städa först och handla sen eller tvärtom.
Eller om jag ska dra ner på stan och söka inspiration, hellre än att sitta framför datorn och försöka tvinga fram dem.
Eller om jag ska äta nu eller sen.
Gå på promenad eller träna.

Och så vidare och så vidare in i all evighet...
Visserligen har jag hört att dne delen av hjärnan som har hand om just beslutsångest inte är färdigutvecklad förrän i sisådär 25års-åldern, och där är jag ju faktiskt inte än. Så kanske finns det hopp.
Men ärligt talat tvivlar jag; jag tror denna fixering vid att alla beslut är livsviktiga är en del av mig.

Konstigt nog har jag klarat de stora besluten galant:
* Gymnasie-valet (som inte var direkt stort kanske, men inte heller svårt, och rätt blev det)
* Au pair i Skottland-valet (som ju påverkar min hela framtid, visade det sig)
* Rosa bussarna-valet (det gick så fort att jag inte hann ångesta)
* Det Stora Flytt-valet (som gjorde att jag sitter HÄR nu, som även medförde Det Stora Plugg-valet)

Jag har alltså klarat de "stora" valen, men kämpar för mitt liv för att klara av alla vardagsval.
Konstigt det där.

Så,
klippa mig, eller inte...?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0