Hjärnsmälta

Så känns det i min kropp nu. Hjärnsmälta.
Hjärnan går på högvarv, alldelse för fort, och det börjar bestämt brännas.
Jag har varit i full rulle sedan åtta imorse. Alltså, jag började plugga då. Upp gick jag mycket tidigare. För jag är en sådan som måste ha långa mornar (? Morgonar?) på mig. Annars kommer jag liksom inte igång.
Allright! American culture först och främst. Spännande bok, men ack så tråkiga frågor! Jorden högstadieflashback när jag svarade på dem.
Och läraren Cox får se till och maila mig ett svar, annars får hon tre sidor ordbajs att skumma igenom.
Och det kan väl ändå inte vara meningen?

Förvisso hade jag en lång lunchrast, då jag var tvungen att på denna duscha, handla, laga mat, äta mat samt diska. Men jag hann även läsa det viktigaste där, så den kanske inte blev fasligt lång ändå.
Det gick bra att skriva, mycket bra, därav ordbajset alltså. I do love my words, hear hear!
Men jag har nog läst mest tror jag. För sedan var det nationella prov intsruktioner som skulle gås igenom, och så anteckningarna mina kära kursare (mmm jag älskar det ordet, av någon anledning!) gjort. Nu blir det...

Oh kära hjärtanes! Ett mail från lärare Cox! Mycket spännande.
(Inför härmed ett blogg-skrivande-i-real-tid, dvs jag skriver allt som händer just nu.)
Jag läser...
Hm. En till två sidor. Undrar om tre fullmatade funkar då?
Kanske inte, ska nog göra om lite. Men böckerna ska tillbaka till fröken A igen, så det är skönt att ha mycket material att jobba med. I guess...

Chanyway. Grammatiken borde få sig ett öga, liksom den nyanlända boken.
Jävligt slö brevbärare må jag säga! Han (jag antar det var en han, det lät så på stegen i trappen...) orkade inte ens dela ut en liten pappskiva (för det var ungefär så tjock den boken var, eller är menar jag). Tur att herr C har en finfin bil! (Tack babe!)

Jaja. MIn realtidsbloggpaus är väl över nu. Antar jag.
Om...
...jag pluggar grammatik får jag åka och träna sen, en snabbis bara.
...jag tränar så får jag kanske köpa en chokladbit sen.
...jag är seriös läser jag och skippar Grey's ikväll.
   FastdetkanskejagmåsteiallfallförherrCvillnoghasintvifred.

Det är svårt att skriva utan att använda mellanslag.
Det får bli dagens slutsats.
I realtid.

Fröken Wallenlöv, för blogg.se i Falun.



 Den riktige Willy Wonka! Kan vara bra att veta. Om man vill ha choklad eller så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0